Новини



 Шановні колеги, Вашій увазі пропонуємо онлайн-журнал (творчий медіапродукт) слухачів курсу "Медіаграмотність майбутнього вчителя", студентів 3 курсу ФІСФ СумДПУ імені А.С. Макаренка "ФілWord" до Дня писемності та мови👇






УЧАСТЬ В  ОСВІТНЬОМУ ПРОЄКТІ «VERY VERIFIED: ОНЛАЙН-КУРСІ З МЕДІАГРАМОТНОСТІ» ВІД IREX ТА EDERA

Курс пояснює, як безпечно споживати інформацію (як ранкову каву) та як розпізнати дезінформацію та пропаганду: відрізняти факти від маніпуляцій;  алгоритми роботи соціальних мереж; чому ми схильні вірити фейкам? Курс містить навчальні відео, інтерв’ю, статті та короткі анімаційні відео.

«Very Verified: онлайн-курс з медіаграмотності»,  який розробила міжнародна організація IREX спільно зі студією онлайн-освіти EdEra. «Very Verified» є частиною проєкту «Learn to Discern in Education (L2D-Ed)». Проєкт фінансують Посольство Сполучених Штатів Америки в Україні та Посольство Великої Британії в Україні за підтримки Міністерства освіти і науки України.

УЧАСТЬ У ВЕБІНАРІ «ЯК ПРОВЕСТИ ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ГІДНОСТІ У СВОЄМУ ЗАКЛАДІ ОСВІТИ»  ВІД КОМАНДИ GLOBAL DIGNITY DAY UKRAINE І EDCAMP UKRAINE 







Скоро побачимося!

ТРЕНІНГ «МЕДІАГРАМОТНІСТЬ: 
КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ УЧНІВ У МУЛЬТИМЕДІЙНОМУ СВІТІ 
(ПОЗАКЛАСНА РОБОТА В ШКОЛІ)»

У межах ІІІ Усеукраїнської науково-практичної конференції "Інновації в освіті та педагогічна майстерність учителя-словесника" та реалізації проєкту з медіаграмотності "Вивчай і розрізняй", що виконується IREX (за підтримки посольств Великої Британії та США, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси) у Сумському педагогічному університеті кандидатом педагогічних наук, викладачем, тренером із медіаграмотності Ячменик М.М. для вчителів-словесників був проведений майстер-клас «Медіаграмотність: критичне мислення учнів у мультимедійному світі (позакласна робота в школі)»

Головні меседжі майстер-класу:

- учитель сучасної школи має навчити учня:

- бути відповідальним споживачем і творцем інформаційного простору (створювати якісний медіапродукт, естетичне аудіовізуальне відтворення реальності);

- формувати читацький смак та культуру споживання контенту;

- уміти відбирати, критично оцінювати та сприймати інформацію;

- уникати небезпеки обману, маніпуляцій і дезінформації через формування навичок медіагігієни та кібербезпеки у віртуальному світі).

Також учасники майстер-класу здійснили огляд ігрових он-лайн-ресурсів від Академії Української Преси та IREX, які можна використати у позакласній роботі в школі для формування навичок критичного мислення; на прикладі газети університету "Гаудеамус" та електронних проєктів студентів ФІСФ "Мовоцвіт" та "Мовосвіт" висновкували про важливість та актуальність створення учнівських медіа-центрів, онлайн-газет у загальноосвітніх навчальних закладах.



УЧАСТЬ НАУКОВОЇ КОМАНДИ МАКАРЕНКІВЦІВ У ҐРАНТОВОМУ ПРОЄКТІ «ВИВЧАЙ І РОЗРІЗНЯЙ: ІНФО-МЕДІЙНА ГРАМОТНІСТЬ»

Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка (за результатами конкурсного відбору) виборов право взяти участь у ґрантовому проєкті «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що реалізується Радою з міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX за підтримки Посольства Великої Британії, Посольства США в Україні, Міністерства освіти і науки України та Академії української преси.
Мотиваційні листи, написані відповідальними особами – Ячменик М.М. та Моцак С.І., увійшов у 10-ку кращих ЗВО – на базі яких буде здійснюватися реалізація проєкту «Вивчай і розрізняй» протягом двох років. Такий результат дав змогу зорганізувати проєктну групу викладачів за напрямами «українська мова і література», «історія» та «мистецтво» (усього 20 осіб), які і були запрошені  до Києва на грандіозний освітній симпозіум «Роль освіти в епоху дезінформації та технологічного прогресу», де високе представництво гостей і донорів, зіркові спікери, 400 освітян із усієї України, більш ніж 80 навчальних закладів середньої і вищої освіти та інститутів підвищення кваліфікації у співдії освоювали  потужне навчання з медійної грамотності - дводенні базові тренінги для розвитку навичок критичного мислення!
Команду науковців із Сумського педагогічного університету очолив – проректор з науково-педагогічної роботи, доктор біологічних наук, професор Шейко В.І.
Під час освітнього симпозіуму виступили: президент IREX Кристин Лоард, Мелінда Сіммонс – посол Великої Британії в Україні, Вільям Тейлор – посол США в Україні, Девид Патрікаракос – британський журналіст, письменник, телеведучий, які наголосили, що такі проекти спрямовані на те, щоб навчити вчителів, викладачів фільтрувати, аналізувати медіатексти, створювати якісні медіапродукти та допомагати наступному поколінню молоді здобувати навички критичного мислення.
Під час двох панельних дискусій виступили: президент Академії української преси Валерій Іванов, директорка IREX в Україні Мехрі Драхман, кандидат філологічних наук, доцент, завідувачка кафедри журналістики ДонНУ імені Василя Стуса, тренерка IREX Олена Тараненко, журналістка видання KyivPost Ольга Руденко, голова комісії з журналістської етики, журналіст Андрій Куликов, освітній омбудсмен Сергій Горбачов, співзасновниця ГО «Смарт освіта» і сайту НУШ Галина Титиш, співзасновник онлайн-платформи EdEra Ілля Філіппов, керівник експертної групи з питань освіти дорослих та педагогічної освіти директорату освіти дорослих та головного управління вищої освіти Ігор Балуба.
Головні меседжі симпозіуму:
  • боротися з дезінформацією і пропагандою необхідно не через заборону медіаресурсів, а - через розвиток критичного мислення;
  • у соціальних мережах треба вміти спілкуватися аргументами, а не переходити на особистості;
  • те медіа, яке ми дивимося, буде впливати на наші рішення так, як їжа, яку ми споживаємо впливає на наш зовнішній вигляд;
  • кожний має стати фільтром, який пропускає через себе дезінформацію;
  • учителі мають навчити учнів СТАВИТИ ЗАПИТАННЯ: «Хто за це заплатив?» (інформація, яку споживаємо);
  • формувати читацький смак до споживання якісної інформації;
  • у школі має функціонувати шкільна газета, радіо, канал, щоб учні знали, як «готується» інформація і уміли створювати якісний медіапродукт.
Як зазначила на своїй сторінці у Facebook Світлана Богдзієвич так висновкували директори: обов'язкове введення спецкурсу «Основи медіаграмотності»; створення та розвиток шкільних медіа; інтеграція медіаграмотності в усі предмети; використання елементів медіаграмотності в позакласній роботі; інформування батьківської громадськості щодо медіаосвіти.
Учасники проектної групи СумДПУ імені А.С. Макаренка в соціальних мережах ділилися своїми враженнями:
Михтуненко В.В., викладач кафедри всесвітньої історії, міжнародних відносин та методики навчання історичних дисциплін:
Щиро дякуємо організаторам симпозіуму з інфо-медійної грамотності за нові знання та позитивні емоції. Ніколи не думала, що за три дні тренінгових занять може пройти така колосальна переоцінка пріорітетів у сфері особистісних цінностей. Підсумком роботи на симпозіумі для мене стала потреба у створенні нової парадигми інформації. Сподіваюся, що набуті навички критичного відношення до медіа, я сможу передати своїм студентам.
Громова Н.В., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри української мови і літератури:
Щиро дякуємо Раді міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX), Академії української преси, Міністерству освіти і науки України, посольствам США та Великої Британії. Цікава актуальна інформація, професійна майстерність тренерів спонукає кожного учасника до подальших роздумів, свідомого осмислення та фільтрування різноманітної інформації в умовах дезінформації.
Пономаренко Н.П., аспірантка кафедри української мови і літератури:
Перший етап проєкту «Вивчай та розрізняй» набирає обертів: ми стали свідками цікавих виступів, гарячих дискусій, цікавих креативних тренінгів та невимушеного спілкування, того самого, 5 хвилин якого можуть перевернути ваше життя та надихнути на небачені зміни!!!
Крамська С.Г., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри хорового диригування, вокалу та методики музичного навчання:
Мистецька група Навчально-наукового інституту культури і мистецтв СумДПУ імені А.С.Макаренка у захваті від участі в роботі Міжнародного симпозіуму «Роль освіти в епоху дезінформації та технологічного прогресу» в рамках проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» від Академії української преси і Ради міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) (7–9 жовтня, м.Київ). Чудовий колектив однодумців університету, радість спілкування, перспективність проєкту, професіоналізм тренерів, творча атмосфера, унікальність роботи в малих групах, натхнення, глибина заходу…! Щиро дякуємо за запрошення керівникам команди Світлані Моцак (Інститут історії та філософії) та Марині Ячменик (Факультет іноземної мови та слов’янської філології).
Траєкторію успішного шляху до інфо-медійної грамотності майбутніх учителів України... Окреслено! Спасибі керівникам та організаторам IREX та АУП – Мехрі Дракман, Любові Квасюк, Олені Тараненко, Валерію Іванову, Тетяні Івановій, тренерам та усім, хто доклав максимум зусиль для успішного проведення фестивалю медіаграмотності для освітян ! Далі буде...
Тетяна Рябко,
науковий гурток «Медіаграмотність майбутніх учителів»

 
















до Міжнародного дня рідної мови

ТРЕНІНГ ІЗ МЕДІАГРАМОТНОСТІ «Медіабезпека старшокласників у світі віртуальних комунікацій».

11 березня відбувся тренінг із медіа грамотності для учнів 10 класу Ворожбянської ЗОШ №3 «Медіабезпека старшокласників у світі віртуальних комунікацій».
Варто зазначити, що навчання проходило у межах курсу «Громадянська освіта» (викладач курсу – директор школи Т.П.Василець) (розділ «Світ інформації та мас-медіа»), а тому тренінг сприяв закріпленню отриманих знань практичними навичками.
Для формування мотивації на початку заняття було проведено гру «Білий шум», за допомогою якої учасники зрозуміли, що щодня, щогодини відбувається взаємодія з великим обсягом інформації, а тому навички медіа грамотності стоять на одному рівні поряд із умінням писати, читати і т.п.
Відразу учасникам тренінгу було запропоновано визначити «Моє медіаполе». Важливим є те, що учні могли визнати, що перебування у віртуальному світі понад 24 години на добу, а таке справді було у кількох учасників, шкодить «живому» справжньому спілкуванню з рідними, друзями, однокласниками.
Викликала справжній інтерес та багато позитивних емоцій робота у малих групах «Намалюй тактильно», а у творчій вправі «Перевір фейк» командам необхідно було самим створити фейкову новину «Літні канікули відміняються» на сайті для вчителів, у газеті для батьків, молодіжному журналі, та спробувати знайти варіанти спростування цієї інформації (за допомогою перевірки на офіційне джерело, пошуку документу і т.д.). Одразу ж відчули себе у ролі представників «четвертої влади» і написали декілька повідомлень до одного і того ж фото. Таке завдання сприяло розумінню, що потрібно критично сприймати отриману інформацію та дотримуватися правил медіа гігієни.
Разом створили карту «Небезпеки у медіа просторі», щоб закріпити отримані знання. Серед найголовніших було визнано: фейк, пропаганду, залежність, викрадення інформації…
Для старшокласників стали несподіванкою онлайн-інструменти для перевірки «на фейк» фото та відео матеріалів.
Надзичайно вразили розсудливість, аргументованість старшокласників при створенні «Портрету мЕдІаГрАмОтНоЇ людини».
Глибока вдячність директору Ворожбянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Василець Тамарі Петрівні та заступнику директора Руденко Ларисі Володимирівні за можливість поспілкуватися з десятикласниками та сприяння розвитку медіа грамотності від Академії Української Преси в Україні!
P.S. Окреме спасибі учням, учасникам тренінгу, за активну роботу, відвертість у спілкуванні та щирість емоцій :)
P.S.S.Щира подяка тренерам #TOT Академії Української Преси - В.Іванову, Т.Івановій, О.Тараненко, О. Гороховському та іншим співавторам за можливість апробувати новий посібник із медіаграмотності для мультиплікаторів під час тренігу!
Разом станемо медіаграмотнішими! Марина Ячменик -тренер із медіа грамотності, аспірант СумДПУ імені А.С. Макаренка

Комментариев нет:

Отправить комментарий